
Nagrzewnica ENI-NN/230/1P jest przeznaczona do ogrzewania wnętrza pojazdu trakcyjnego strumieniem podgrzanego powietrza. Urządzenie ma obudowę wykonaną z żywicy uniepalnionej dostosowaną do zabudowy pomiędzy siedzeniami w tramwajach typu 120NaG.
Znamionowe napięcie grzewcze | 230 VAC |
Znamionowa moc grzewcza | 1 kW |
Znamionowe napięcie wentylatora | 230 VAC |
Wydajność wentylatora | max 250 m3/h |
Poziom hałasu | max 58 dB |
Dwustopniowe zabezpieczenie przed przegrzaniem | |
Zdolność łączeniowa czujników temperatury | 6,3 A, 230 VAC |
Maksymalna temperatura powietrza na wylocie | 45°C |
Napięcie probiercze izolacji | 1,5 kV / 50 Hz / 1 min |
Stopień ochrony obudowy | IP20 |
Masa | około 4 kg |
Nagrzewnica ENI-NN/230/1P posiada obudowę wykonaną z żywicy uniepalnionej. Wewnątrz umieszczono zespół grzewczy składający się z elementu rurkowego grzewczego, wentylatora wymuszającego strumień powietrza, czujników zabezpieczenia termicznego oraz gniazda przyłączeniowego WAGO (typu X-COM 769). Do mocowania nagrzewnicy ENI-NN/230/1P służą dwa kątowniki w obudowie oraz dwa otwory na śruby z łbem stożkowym M6. Obudowę wraz z zespołem grzewczym mocuje się do ramy, która nie jest przedmiotem dostawy. Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa użytkowania i ekologiczności.
Źródłem ciepła w nagrzewnicy ENI-NN/230/1P jest element grzewczy o mocy 1 kW. Strumień powietrza omywający grzałkę wytwarza wentylator promieniowy poprzeczny. Czujniki zabezpieczenia termicznego podczas normalnej pracy nagrzewnicy mają zwarte styki podając napięcie do obwodu grzewczego. Nadmierny wzrost temperatury wewnątrz nagrzewnicy, na skutek zasłonięcia wlotu/wylotu lub zatrzymania wentylatora powoduje rozwarcie styków jednego z dwóch czujników temperatury. Rozwarcie czujnika powoduje odłączenie napięcia od obwodu grzewczego oraz sygnalizację przegrzania (podanie napięcia 230 VAC na 5 pin złącza).